• Makkelijk retourneren
  • Snelle levering
  • 14 dagen bedenktijd
Country/Language

Ruilen, retourneren of annuleren



RUILEN

Wil je een artikel ruilen? Stuur het artikel retour en plaats een nieuwe bestelling. De eerste aankoop zal dan gecrediteerd worden, de tweede aankoop dient betaald te worden. 

RETOURNEREN

Het ophalen en retourneren in onze winkels is altijd gratis. Indien je een aankoop hebt gedaan via de online store, kun je artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Indien je € 2,99 verzendkosten hebt betaald en de gehele bestelling retour stuurt, dan komen de verzendkosten te vervallen. Voor het retourneren van een volledige bestelling, rekenen wij €2,99 aan retourkosten. Deze worden verrekend met de betaalde verzendkosten van €2,99.

Aan het retourneren van meubels zoals banken en fauteuils zijn in sommige gevallen afwijkende kosten verbonden:

  • Bank: €350,-
  • Fauteuil, loveseat, hocker, kast: €250,-
  • Anne fauteuil: €250,-
  • Egg chair: €45,-

Meubels kunnen niet geretourneerd worden in de winkel.

VOORWAARDEN RETOUR

  • Artikelen mogen alleen geretourneerd worden wanneer deze ongebruikt/ongedragen zijn, in de originele staat verkeren en verpakt in de originele verpakking, inclusief kaartjes, labels en dergelijke.
  • Sieraden mogen niet worden geruild of geretourneerd.
  • Cadeaukaarten mogen niet worden geruild of geretourneerd.
  • Wanneer je een artikel retourneert dien je de originele pakbon bij te voegen.

ANNULEREN

Indien de bestelling nog niet is verstuurd en je de verzendbevestiging nog niet heeft ontvangen kun je telefonisch contact opnemen met de Customer Service om je order te annuleren. Zorg ervoor dat je jouw ordernummer paraat hebt, zo kunnen wij je nog sneller van dienst zijn.


RETOURPROCES ONLINE BESTELLING

Retourneren via BPost

Volg onderstaand proces voor het retourneren van jouw online fashion of homeland bestelling.

  1. Verpak de artikelen samen met de pakbon (die je in je pakket hebt ontvangen) in de originele verpakking en plaats deze in de verzendzak.
  2. Plak het meegeleverde Bpost retourlabel over het originele verzendlabel op de verzendzak. Ben je jouw retourlabel kwijt? Neem dan contact op met onze Customer Service.
  3. Geef het pakket af bij een Bpost afgifteplaats.
  4. Vraag expliciet naar een ontvangstbewijs. Bewaar je verzendbewijs totdat je een bevestiging per e-mail ontvangt dat jouw pakket in goede orde is ontvangen.

Let op! Bovenstaand retourproces geldt niet voor artikelen van de bankenseries. Neem hiervoor contact op met onze Customer Service.

RETOURNEREN IN EEN SISSY-BOY WINKEL (GRATIS)

In een Sissy-Boy winkel kun je gratis je bestelling ophalen of retourneren. Ook pakketten gekocht op de webshop kunnen worden geretourneerd in de winkel. Bij outletwinkels is het niet mogelijk bestelling te retourneren. 

  1. Neem de originele verpakking samen met de pakbon mee naar de winkel.
  2. Geef je pakket af bij de kassa en bewaar het afgiftebewijs goed.
  3. Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra jouw retourzending verwerkt is. Het retourbedrag wordt dan binnen 5 werkdagen gecrediteerd.

Let op: Meubels en andere grote artikelen kunnen niet in de winkel geretourneerd worden. Zie voor de voorwaarden van deze artilkelen het kopje Ruilen, retourneren of annuleren bankenseries.

Financiële afhandeling

Je hebt 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je jouw bestelling ontvangen hebt. Op het moment dat wij je pakket retour hebben verwerkt, ontvang je automatisch een retourbevestiging via de mail. Wij storten dan zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 5 - 10 werkdagen het aankoopbedrag terug.

Heb je AfterPay gekozen als betaalmethode? Zodra het pakket bij ons binnen is wordt AfterPay automatisch geïnformeerd en wordt er een nieuwe factuur via e-mail naar je verzonden. Heb je al betaald? Dan wordt er zo spoedig mogelijk, maar binnen 5 - 10 werkdagen, het bedrag aan je terugbetaald door AfterPay.


Retourproces winkelbestelling

  1. Verpak de artikelen in de originele verpakking.
  2. Neem de pakbon en de originele kassabon die je in de winkel hebt ontvangen mee. Zonder de pakbon en kassabon kunnen wij het product helaas niet in ontvangst nemen.
  3. Bezoek een van onze Sissy-Boy winkels – ongeacht waar het product gekocht is.
  4. Het bedrag wordt retour gepind.

 

Ruilen, retourneren of annuleren bankenseries

 

RUILEN

Artikelen uit onze bankenseries worden speciaal op bestelling gemaakt. Neem contact op met onze Customer Service voor het ruilen van een artikel uit onze bankenseries. Let op: hier zitten retourkosten aan verbonden. 

RETOURNEREN

Indien je een aankoop hebt gedaan via de online store, kun je artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Hier zijn de volgende retourkosten aan verbonden:

  • Bank: €350,-
  • Fauteuil, loveseat, hocker, kast: €250,-
  • Egg chair: €45,-
  • Overige artikelen: €2,99

Neem bij een retournering waar kosten aan verbonden zitten altijd contact op met onze Customer Service afdeling. Artikelen uit onze bankenseries worden opgehaald bij de eerste deur op de begane grond. Zorg ervoor dat de artikelen klaar staan wanneer de transporteur het artikel op komt halen.

Artikelen kunnen niet geretourneerd worden in de winkel.

ANNULEREN

Indien de bestelling nog niet is verstuurd en je de verzendbevestiging nog niet heeft ontvangen kun je telefonisch contact opnemen met de Customer Service om je order te annuleren. Zorg ervoor dat je jouw ordernummer paraat hebt, zo kunnen wij je nog sneller van dienst zijn.

Onze banken worden speciaal voor jou op bestelling gemaakt. Indien je jouw aankoop hebt gedaan via de online store, kun je gebruik maken van het herroepingsrecht - binnen 14 dagen. Als de bezorgafspraak al is ingepland, beschouwen wij de annulering als een retournering. Hier zijn de volgende retourkosten aan verbonden:

  • Retourkosten banken: €350,-
  • Retourkosten loveseat, fauteuil, hocker, kast: €250,-
  • Egg chair: €45,-

Indien je jouw aankoop hebt gedaan in de winkel, kun je de bestelling niet meer kosteloos annuleren. Bij een annulering worden er 25% annuleringskosten in rekening gebracht. Voor meer informatie over annuleren, verwijzen wij je door naar de CBW-voorwaarden.